Naast natuurlijke (organische) zoekresultaten kun je met SEA tegen betaling advertenties plaatsen. SEA staat voor Search Engine Advertising en het doel is om zoveel mogelijk clicks op de advertentie te krijgen en zo meer conversie te realiseren. Door te adverteren op internet kan een bepaalde doelgroep zeer specifiek worden benaderd. In een zoekmachine zijn standaard plekken gereserveerd voor advertenties. Je kunt adverteren aan de bovenkant of aan de zijkant van een zoekmachine.
SEA: Search Engine Advertisement
Door te adverteren in een zoekmachine als Google, krijg je gegarandeerd bezoekers naar jouw website.
Over Google Adwords
Google Ads (voorheen Google Adwords) maakt gebruik van een Pay Per Click (PPC) systeem. Een adverteerder betaalt pas voor de advertentie, als er feitelijk op wordt geklikt. Om budgettechnische redenen is het mogelijk een maximum bedrag per dag in te stellen. Op basis van jouw zoekwoorden maakt Google een schatting van de kosten per klik. Zijn er meer adverteerders voor hetzelfde zoekwoord dan worden advertenties die het meest opleveren per klik bovenaan geplaatst.
Met een flink aantal technieken kan een advertentie worden geoptimaliseerd en het rendement worden verhoogd, maar de aanpak en werkwijze kan het beste worden uitbesteed aan een online specialist/SEA expert. Door Spynn erbij te halen wordt je budget zo effectief mogelijk ingezet.